سیستم‌های نوین تولید برق از امواج دریا

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در حالی که سران کشورهای جهان در پاریس به منظور کاهش آلودگی های کره زمین و حفظ محیط زیست دور هم جمع شده اند و معتقدند که  بایستی به منظور کاهش آلودگی با همدیگر همکاری کنند، مسئولان حکومتی جبل الطارق طرح خود را در مورد انرژی های تجدیدپذیر شروع کرده اند.
این کشور در یک قرار داد با مرکز انرژی های محیط زیست، یک نیروگاه 5 مگاواتی راه اندازی کرده است که می تواند با استفاده از آب های دریای مدیترانه، برق تولید نماید.
سیستم‌های نوین تولید برق از امواج دریا + تصاویر
یکی از این محققان می گوید ما از چند سال پیش در صدد بودیم تا شناوری بسازیم و آن را به نحوی طراحی کنیم که بتواند با استفاده از بالا و پایین رفتن امواج آب دریاها انرژی قابل استفاده ای را تولید نماید.
این سیستم تولید برق به کمک قدرت بال ها و یا همان باد کلاپر، توانسته است در آزمایش های خود در طوفان های دریای سیاه موفق عمل کند و بتواند با چین در زمینه بستن یک تواقفنامه تجاری در این زمینه همکاری نماید.
گفته می شود ساخت و ساز این ایستگاه تولید برق 100 کیلوواتی برای تولید برق زیست محیطی در استان شی جیانگ چین در حال تکمیل می باشد.
همچنین فاز دوم نیروگاه 5 مگاواتی جبل الطارق نیز در حال تکمیل می باشد که با تکمیل این پروژه می توان 15 درصد برق منطقه را تامین کرد و همچنین تمهیداتی درباره انرژی های تجدید پذیر اندیشیده شده تا بتواند برق صادراتی خود را به اروپا نیز برساند.
گفته می شود اگر کار به همین روالی که پیش می رود حرکت کند، می توان ظرفیت تولید آن را به 50 گاوات نیز رساند.
همچنین در طرح های گسترشی این سیستم تولید برق، ساخت یک نیروگاه 100 مگاواتی نیز در کشور کنیا در نظر گرفته شده است.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

wordpress theme powered by jazzsurf.com